Menu Zavřeno

Brániční dýchání

Brániční dýchání, aneb máme správné dechové návyky?

Dýchání se zdá jako samozřejmost a nic na něm vlastně není, že jo? Ale znáte pojem „brániční dýchání“? Pokud ne, tak věřte, že když se narodíme, tělo zcela správně dýchá a vývojově nás správné dýchání tak nějak automaticky provází pro správnou stabilizaci…

Dobře, ale jak to, že jako děti máme dobré návyky, které časem poztrácíme? Jako jedna z prvních příčin bude jistě židle, nebo opěry, které tak trochu nepřirozeně jsme zařadili do našich životů a tohle opření nám dovoluje poprvé „vypnout břicho“ a uhnout ze správného dechového stereotypu.

Co teď s tím?

Zpátky na začátek a učit se dýchat tzv. do břicha, což je trochu nepřesné. Učení dobrého dechového stereotypu musíme začít dělat (nejlépe na zemi na zádech, nebo i na břiše) vědomě a postupně začít budovat na vědomé úrovni ty správné automatismy (automatismus – činnost, kterou zcela přirozeně vykonáváme i na nevědomé úrovni).

Vždy se musíme nejprve správně nastavit. A to pozici bránice vůči pánevnímu dnu viz. Obrázek 1, tak aby bránice při nádechu vytvářela nitrobřišní tlak přímo proti pánvi. Pokud se nastavíme nesprávně, tak můžete mít například tzv. syndrom nůžek, viz obr.2 a nemůže tak dojít ke stabilizaci. Je důležité, aby ta břišní stěna byla symetrická a tvořila jakýsi pevný barel a stabilitu, díky které umožníme našim kloubům bezpečný pohyb! Viz. Obr. 3

Pokud tedy chcete začít běhat, nebo třeba i běháte, začněte s učením správného dýchání, předejdete případným zraněním a pohyb pro vás bude radostí.

Jak na to se podívejte ve videu.

Autor: Lukáš Rubecký 

Dotazy můžete případně psát na náš email.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.